Saturday 7 October 2023

Ketahui Mengapa saya memilih Vitamin Shaklee

Mula-mula dulu Mary seorang yang susah nak makan apa-apa ubat. Inikan nak makan atau ambil supplement lagi lah.
Nak makan ubat pun kadang-kadang terpaksa juga bila sakit.
Bila zaman COVID datang mula lah takut nak tak nak kena makan juga vitamin untuk jaga sistem imun badan.

Dari tak nak itu tadi bila dah terbiasa itu yang jadi suka nak makan lagi.
Lagi-lagi dah tau sesuai dengan badan tambah lagi ekstra kesan dekat kulit memang jatuh cinta lah dibuat nya.

Sebab Mary pilih Vitamin Shaklee ialah :

1. Tiada Silica Gel Dalam Botol Vitamin
Kalau perasan memang tak ada satupun silica gel dalam botol vitamin sebab biasanya diletakkan untuk ketahanan sesuatu produk bagi mengelakkan ia kedap udara atau rosak.

Jadi boleh dikatakan ianya salah satu "Green Concept" yang patut dicontohi supaya memastikan produk atau vitamin yang kita makan itu selamat.
 
2. Ada Landmark Study

Landmark study ini dijalankan oleh saintis terkemuka dari UC Berkeley, iaitu Dr Gladys Block. Dr Block telah mencadangkan kepada Shaklee untuk menjalankan kajian bagi menguji keberkesanan dan keselamatan pengambilan suplemen secara menyeluruh bagi tempoh yang panjang.

3. Organik

Tahukah anda Dr.Shaklee dahulu mencipta produk kalau boleh tak nak mencemarkan alam sekitar. Jadi beliau hanya memilih bahan semua jadi yang berkualiti dan tinggi khasiat sahaja. 

Sekiranya bahan itu mulai kurang atau tiada lagi sumber, maka beliau mengambil masa yang lama untuk dapatkan bahan yang sama sementara menunggu bahan itu tumbuh semula.

Sebab itu Mary kata ianya organik lagipula sekarang banyak tanaman yang disuntik untuk menyokong tumbesaran yang cepat manakala Vitamin Shaklee perlu bahan semulajadi yang  asli tanpa suntikan atau pengawet.


4. Dipercayai

Pernah diberi pengiktirafan sebagai "TRUSTED BRAND" pada tahun 2021,2022 & 2023 secara berturut-turut. Ini meningkatkan lagi kepercayaan dan keyakinan sebagai pengguna tegar Shaklee Supplements dengan keberkesanan penggunaan Vitamin Shaklee untuk jangkamasa panjang.

Ringkasnya, jelaslah bahawa sebab Mary pilih Shaklee bukan semata-mata untuk over claim namun disebabkan kelebihan yang berbeza daripada vitamin dari jenama lain.

Selain blog ni saya juga aktif dalam media social yang lain seperti ;
TikTok :Marynie.D

Boleh Klik linktree ni untuk follow sebab dalam ni saya dah letak semua link media social saya.Terima kasih ❤️

#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#vitaminShaklee
#shakleebau
#shakleekuching
#shakleesarawak

No comments:

Post a Comment

Set Kurus Shaklee

Ramai yang ingin mendapatkan tubuh langsing sebagai menambahkan keyakinan diri namun masalahnya malas bersenam! Bukan sahaja kerana malas te...

Latest Entry