Sunday 26 February 2023

9 Sebab Kenapa Community Bisnes Shaklee Sangat Best.

Setelah 2 tahun lebih menjadi pengedar Shaklee walaupun baru tetapi banyak yang saya telah pelajari.Saya percaya ramai lagi yang lebih berpengalaman dalam bisnes ini namun saya sebagai ahli baru saya yakin saya dapat melakukan yang terbaik seperti yang lain juga.Pada saya semua bisnes juga tidak semudah yang difikirkan pasti ada jua cabaran dan tantangan yang bakal dihadapi.Pada awalnya saya hanya lah seorang pengguna dan akhirnya terjebak dengan bisnes secara langsung kerana saya tertarik dengan beberapa aspek seperti :

1.Bimbingan dari leader
Dalam bisnes Shaklee,kita akan sentiasa diberi bimbingan dengan syarat kita benar-benar memberi komitmen dengan baik dan serius dalam ingin membantu untuk belajar dengan lebih dalam lagi.

2.Kelas nutrisi
Bestnya,dalam Shaklee kita akan dapat kelas seperti dengan tujuan agar kita dapat memahami produk sesuai dengan hidangan bagi keperluan seseorang individu dalam membantu meningkatkan kesihatan mereka.Untuk pengetahuan kelas-kelas seperti ini adalah percuma did mana kita belajar cuma melalui medium semasa seperti FB live ataupun aplikasi Zoom.

3.Ilmu kesihatan dari pakar

Untuk pengetahuan secara amnya produk Shaklee juga telah dicipta oleh para Saintis yang professional.Malah kita juga berkesempatan mendengar perkongsian daripada pakar kesihatan seperti doktor untuk memberi kan pendapat tentang kesihatan.

4.Meluaskan rangkaian
Dengan pelbagai platform kita dapat meluaskan bisnes untuk tujuan pemasaran agar mendapatkan pelanggan dengan lebih mudah tetapi kita hendaklah mengikuti segala peraturan yang ditetapkan agar tidak melanggar polisi yang telah ditetapkan.

5.Sistem yang Flexible
Dengan adanya Sistem kita dapat melakukan pembelian atau pendaftaran ahli dengan lebih mudah di samping ia menjimatkan masa dan kita boleh menjalankan bisnes di mana -mana sahaja.

6.Peluang percutian
Setiap pengedar Shaklee yang berjaya menaikkan rank dengan hasil jualan dalam menjalankan bisnes Shaklee yang layak menerima peluang tersebut akan diraikan dengan insentif seperti ini dengan tujuan menghargai usaha para pengedar shaklee.

7.Aktiviti berkumpulan
Bagi memantapkan ilmu dengan adanya aktiviti seperti ini dapat membantu untuk menjana idea dalam pemasaran produk.Selain itu,melalui aktiviti ini para pengedar Shaklee dapat berkongsi pendapat dan merancang strategi dalam bisnes agar tetap teguh dan kekal dalam momentum yang lebih baik lagi.

8.Eratkan silaturahim
Kebanyakkan upline dan downline Shaklee rata-rata datang dari pelbagai latang belakang iaitu bangsa,agama,negeri namun,ia bukan satu halangan untuk menjalankan bisnes.Malah ini adalah peluang bagi semua pengedar Shaklee mengenali budaya masing-masing.

9.Produk Selamat dan mesra alam
Terkadang ini merupakan isu yang sering dikaitkan kerana keselamatan serta keberkesanan sesuatu produk itu penting.Tetapi bagi bisnes Shaklee itu bukanlah lagi halangan kerana dengan adanya R&D dan kebanyakkan produk Shaklee dihasilkan secara organik iaitu bahan-bahan yang digunakan berasaskan tumbuhan-tumbuhan dan buah- buahan.

Semoga bermanfaat buat semua..

#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#shakleebau
#shakleekuching
#shakleesarawak

"sebarang pernyataan dalam penulisan tentang produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis,merawat,mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.Ini adalah iklan produk supplemen."


No comments:

Post a Comment

Set Kurus Shaklee

Ramai yang ingin mendapatkan tubuh langsing sebagai menambahkan keyakinan diri namun masalahnya malas bersenam! Bukan sahaja kerana malas te...

Latest Entry