Thursday 9 March 2023

3 Sebab Pilih Set Shaklee Untuk Puasa


Menjelang hari raya berakhirlah puasa..eh eh belum lagi sabar dulu tak lama lagi dah musim ramadhan.Bulan Ramadan bulan Puasa,apa itu Puasa?Puasa ni ialah proses di mana kita menahan diri untuk tidak makan atau minum dalam masa sama kita juga kawal untuk tidak melakukan perkara-perkara yang boleh membatalkan puasa.Walaupun saya non Muslim tapi saya juga pernah berpuasa cuma cara kami berpuasa itu berbeza.

3 sebab pilih set Shaklee untuk puasa iaitu :
1/Memberikan tenaga
Dalam puasa kita kena wajib sarapan iaitu yang digantikan sebagai sahur.Saya percaya ramai yang tak mengambil hidangan berat waktu pagi sebabnya mungkin ada yang malas masak yela pagi-pagi kan baru bangun tidur masih "mamai" kata orang jadi hidangan yang paling ringkas dan mudah disediakan ialah minum ESP.
Nak tenaga yang lebih lama, ambil protein yang berkualiti iaitu berasaskan tumbuhan seperti ESP untuk menguatkan otot perut dan esofagus.
ESP mempunyai indeks glisemik (GI):39 yang membantu kenyang lebih lama.Disebabkan GI rendah paras glukosa dicerna dari karbohidrat dengan kadar yang perlahan menyebabkan kita mempunyai tenaga yang lebih lama.

2/Mengekalkan rasa kenyang
Apabila kita berpuasa kita perlu menahan diri dalam tempoh waktu yang lama untuk tidak makan atau minum.Jadi bagi mengurangkan rasa lapar baiknya kita ambil Cinch sebagai pengganti makanan.Dalam Cinch ada formula khas Leucine yang dapat membantu berpuasa dengan lebih baik.
Cinch merupakan minuman protein yang didatangkan dalam 3 perisa iaitu Vanilla, Chocolate dan Caffe latte.Terdapat 24g protein dalam setiap sajian bagi membolehkan rasa kenyang yang lama.Selain itu ia juga membantu membina otot dan mengekalkan jisim otot semasa kita tidak makan.

3/Mengelakkan dehidrasi
Wajarlah ketika berpuasa kita pasti akan merasa dahaga kerana badan kita mudah dehidrasi jika kekurangan kandungan air dalam badan.Dalam set Shaklee untuk puasa kali ni ada disertakan dengan minuman isotonik iaitu Performance Drink(PD).Ia didatangkan dalam perisa Lemon dan orange.
Minuman isotonik semulajadi ni mengandungi rendah sodium dan juga gula.Performance Drink dapat membantu menghilangkan rasa dahaga lagi-lagi bila kita bancuh dengan air sejuk.Ia juga membekalkan elektrolit yang penting untuk membantu mencegah penyahidratan sepanjang berpuasa.

Ringkasnya, 3 sebab pilih set Shaklee untuk puasa ialah kerana dapat :
1.Memberikan tenaga (ESP)
2.Mengekalkan rasa kenyang (Cinch Shake)
3.Mengelakkan dehidrasi (Performance Drink)

Dengan set ini sudah memadai untuk membantu anda menjalankan puasa dengan lebih lancar dan bermakna agar kesihatan tetap terjaga serta cergas.
Sempena bulan Ramadan yang bakal menjelang tak lama lagi,kini ada Set Puasa Shaklee dengan percuma satu Shaker dan kemasukan ahli juga percuma bagi setiap pembelian set ini.Jom dapatkan segera! Hubungi saya di talian :0178018684

Selain blog ni saya juga aktif dalam media social yang lain seperti ;


TikTok :Marynie.D

Boleh Klik linktree ni untuk follow sebab dalam ni saya dah letak semua link media social saya.Terima kasih ❤️


#shakleesarawak
#shakleebau
#shakleekuching
#setpuasashaklee


"sebarang pernyataan dalam penulisan tentang produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis,merawat,mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.Ini adalah iklan produk supplemen."

2 comments:

  1. set puasa shaklee ni saya suka sbb sgt membantu untuk sy kekal tenaga dan berat sy mula turun sejak puasa tahun lepas

    ReplyDelete

Set Kurus Shaklee

Ramai yang ingin mendapatkan tubuh langsing sebagai menambahkan keyakinan diri namun masalahnya malas bersenam! Bukan sahaja kerana malas te...

Latest Entry