Friday 10 March 2023

Ramadhan dengan Set Puasa Shaklee

Sebelum ni saya juga ada berkongsi tentang set Puasa Shaklee tapi kali ni ada kelainan sedikit saya nak memberi beberapa manfaat yang anda boleh dapat ketika Ramadan yang tak lama lagi bakal menjelang.
Bila berpuasa je ni lah musim di mana segala stall-stall dan gerai makanan akan dibuka maka bermula lah operasi menjual pelbagai juadah makanan dan minuman untuk berbuka puasa.Tujuannya adalah memberi peluang kepada masyarakat yang lain mencari rezeki,membuat sedekah dan beramal ketika berpuasa di bulan Ramadan.
Saya yang non Muslim ni pun selalu juga datang ke bazaar Ramadan bila musim puasa kadang sekolah dulu selalu ikut kawan-kawan yang Muslim mencari juadah dekat pasar untuk berbuka puasa.Tapi yela nafsu makan ni tak boleh nak elakkan nampak sedap je beli last-last nanti tak semua habis di makan.Untung kat asrama ada kawan-kawan yang bantu habiskan kalau tak membazir lah jawabnya.

Dah nama bazaar Ramadan ni pernah terpikir tak makanan yang di ambil berkhasiat ke tidak untuk badan kita yela kebanyakkan juadah yang dijual itu berminyak tinggi kalori dengan lemak,gula,air minuman yang manis-manis tentunya tak baik untuk kesihatan.Boleh dimakan cuma jangan selalu dan pastikan kita juga kena bijak dalam memilih menu makanan.Tapi sekarang takyah risau dah sebab dengan adanya set puasa Shaklee ni dapat membantu anda kerana ia memenuhi kelengkapan dalam nutrisi yang diperlukan oleh badan kita semasa berpuasa.


1.Energizing Soy Protein (ESP)
Istilah "energizing" tentunya berkaitan dengan tenaga.Sebab itu Esp ni sesuai untuk diminum bagi membantu meningkatkan tenaga.Pastinya badan akan berasa lemau atau kurang tenaga kerana kita berpuasa iaitu menahan diri untuk tidak makan dan minum.Minuman protein yang berasaskan kacang soya "non-GMO" (non-Genetically Modified Organisms) yang diproses pada kadar suhu rendah membekalkan 9 asid amino dan kalsium.
Protein soya berasaskan tumbuhan baik untuk tenaga yang lebih lama.Setiap 850g (satu tong ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan didatangkan dengan perisa Vanilla ia amat sesuai dihidangkan pada waktu pagi atau masa sahur untuk menambah tenaga.

2.Performance Drink
Bagi penggemar minuman isotonik seperti air "100 plus" kalau nak pilihan yang sihat pilihlah minuman isotonik semulajadi iaitu Performance Drink.Minuman yang didatangkan dalam perisa lemon dan orange pasti memberi kepuasan dalam menghilangkan dahaga selepas berpuasa lagi-lagi bila dibancuh dengan air sejuk atau ais batu.Sangat lazat dan mudah disediakan.
Performance Drink ni dapat membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.Malah ia juga baik untuk sistem neuromotor(tindakbalas saraf & otot) serta membekalkan elektrolit dalam tubuh dan paling best ia melembapkan kulit agar kelihatan muda.

3.Cinch Shake
Minuman protein juga tapi ia didatangkan dalam perisa Vanilla,Chocolate dan Cafe Latte.
Bagi yang suka minum coffee sebab nak tahan kenyang lebih lama tapi tak baik untuk kesihatan kerana kandungan caffeine yang tinggi,jadi boleh gantikan dengan minum cinch perisa Cafe latte.Cinch kaya dengan khasiat tinggi protein dan kalsium.Bila protein tinggi,ia membantu untuk kenyang lebih lama.Dalam Cinch,ada Leucine yang mengekalkan otot tanpa lemak dan memberikan berat badan yang sihat.
 Leucine merupakan asid amino penting yang bertanggungjawab untuk pertumbuhan otot.
Bagi yang nak kuruskan badan time Ramadan ni minumlah Cinch kerana ia membantu lemak yang menggelebeh dibahagian paha ataupun lengan menjadi padat semula kerana Leucine itu tadi.Malah,Cinch juga sesuai diambil waktu sahur kerana makanan yang tinggi protein dapat bantu badan bakar lemak yang kita makan sepanjang berpuasa waktu siang.Bila lemak dibakar maka berat badan pun turun.Mudahkan.

Ringkasnya,pilih lah set puasa Shaklee sebagai tambahan menu sihat dalam bulan Ramadan.Di samping dapat juga membantu badan kita agar kekal kelihatan cergas dan sihat sepanjang berpuasa.

Semoga bermanfaat..
Sempena bulan Ramadan yang bakal menjelang tak lama lagi,kini ada Set Puasa Shaklee dengan percuma satu Shaker dan kemasukan ahli juga percuma bagi setiap pembelian set ini.Jom dapatkan segera! Hubungi saya di talian :0178018684

Selain blog ni saya juga aktif dalam media social yang lain seperti ;
TikTok :Marynie.D

Boleh Klik linktree ni untuk follow sebab dalam ni saya dah letak semua link media social saya.Terima kasih ❤️


#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#shakleebau
#shakleekuching
#shakleesarawak
#setpuasashaklee

"sebarang pernyataan dalam penulisan tentang produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis,merawat,mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.Ini adalah iklan produk supplemen."


5 comments:

Set Kurus Shaklee

Ramai yang ingin mendapatkan tubuh langsing sebagai menambahkan keyakinan diri namun masalahnya malas bersenam! Bukan sahaja kerana malas te...

Latest Entry