Monday 27 March 2023

Mengapa perlu B Complex untuk Kurus?

Apa itu B Complex?
B Complex ialah satu jenis vitamin yang diketahui selain vitamin C,D,E dan banyak lagi.Dalam B Complex ni terdapat 8 komponen penting Vitamin B termasuklah 100% biotin dan asid folik.
Vitamin B adalah vitamin larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan.

8 komponen penting Vitamin B ialah :
Vitamin B1-Tiamin
Vitamin B2-Riboflavin
Vitamin B3-Niasin
Vitamin B5-Panthothenic Acid
Vitamin B6-Piridoksin
Vitamin B7-Biotin
Vitamin B9-Asid Folik
Vitamin B12-Kobalamin

Ingin saya tekankan disini kenapa perlu B Complex untuk kuruskan badan? 
Sebab Vitamin B5 iaitu Pantothenic Acid dalam B Complex penting untuk mereka yang diet.Kandungan Vitamin B5 berfungsi sebagai pemecah lemak lalu menukarkan menjadi tenaga.
Antara sumber untuk mendapatkan vitamin B5 ialah dari sardin, avocado,ayam dan tembikai.Tahukan anda,kekurangan Pantothenic Acid boleh menyebabkan kelesuan,masalah tidur,muak dan loya pada anggota badan kita.
Jadi ia sesuai untuk mereka yang selalu mengalami tekanan darah rendah serta wanita hamil bagi tujuan untuk membantu mengurangkan berat badan dengan lebih selamat .

Apa fungsi Asid folik dalam B Complex?
Umumnya,kandungan asid folik sangat diperlukan oleh wanita yang ingin hamil atau sedang hamil.Tujuannya adalah untuk mencegah kerosakan saraf tunjang pada bayi dalam kandungan.
Asid folik juga membantu untuk mengawal perasaan dan nafsu makan.Walaupun pada dasarnya B Complex ni membantu juga dalam meningkatkan berat badan tapi dengan adanya asid folik ia malah membantu juga dalam penurunan berat badan.

Biasanya mereka yang ingin kurus mereka memerlukan solusi untuk menurunkan berat badan.Jadi bagi mengelakkan mereka berasa tertekan atau stress semasa ingin kurus baiknya mereka amal juga B Complex ni kerana ia membantu melawan tekanan serta memberikan kualiti tidur yang lebih nyenyak.

Untuk pengetahuan,Mengapa Urin menjadi Kekuningan jika ambil B Complex ni?
Ini adalah situasi normal kerana B Complex merupakan vitamin larut air dan ia mengandungi elemen kekuningan.Pada peringkat awal pengambilan,tubuh kita akan melakukan timbang tara terhadap kadar penyerapan,dan tahap kekuningan akan berkurangan dari masa ke masa.
Tips:B Complex merangsang metabolisma dan menyebabkan tubuh kita mengeluarkan haba,oleh itu pengambilan air putih atau teh herba yang banyak adalah sangat digalakkan.

Jadi ini sahaja serba sedikit tentang perkongsian tentang B Complex Shaklee yang diperlukan untuk kuruskan badan.Semoga dapat memberi manfaat kepada anda yang membaca.

Macam mana nak dapat kan B Complex ni? Boleh hubungi saya(0178018684) untuk tahu lebih lanjut.

Selain blog ni saya juga aktif dalam media social yang lain seperti ;
TikTok :Marynie.D

Boleh Klik linktree ni untuk follow sebab dalam ni saya dah letak semua link media social saya.Terima kasih ❤️


#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#shakleebau
#shakleekuching
#shakleesarawak


"sebarang pernyataan dalam penulisan tentang produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis,merawat,mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.Ini adalah iklan produk supplemen."


No comments:

Post a Comment

Set Kurus Shaklee

Ramai yang ingin mendapatkan tubuh langsing sebagai menambahkan keyakinan diri namun masalahnya malas bersenam! Bukan sahaja kerana malas te...

Latest Entry