Monday 27 March 2023

Vitamin C bukan hanya untuk Cantik

Kebanyakkan mereka yang mengamalkan supplement seperti Vitamin C ni adalah untuk tujuan kecantikkan.Nak cantikkan kulit la muka la tapi sebenarnya mereka tak Tau yang sebenarnya banyak lagi manfaat yang mereka dapat jika makan vitamin C ni.
Cerita pasal Vitamin C Shaklee ni perbezaannya adalah kerana ia mempunyai Sustained Release iaitu pembebasan berterusan secara semulajadi vitamin C ke dalam badan secara berperingkat.Jadi kita tidak perlu risau kerana pembebasan vitamin C ke dalam badan setiap jam dan badan kita akan sentiasa dibekalkan dengan nutrien vitamin C tersebut.
Dalam sebotol ada 180 tablet.Setiap tablet mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah Oren termasuk kulitnya(500mg),120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang dikenali sebagai vitamin C Complex.

Antara 5 Manfaat lain Vitamin C ialah:
1.Membentuk Kolagen
-merangsang pembentukan kolagen kerana ia adalah sebatian asas otot,tisu,gusi,rangka dan tulang rawan.Oleh itu,ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.Jadi sebab itu,ia boleh membantu menyembuhkan luka pada anggota badan kita.

2.Meningkatkan Sistem Imun
-Vitamin C membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan Zat Besi yang lebih baik.
-membantu Sel darah putih menentang bakteria dan kuman serta mempertingkatkan alergi hidung/kulit.Oleh itu,mereka yang mempunyai resdung amatlah digalakkan amal vitamin C.
-menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu serta selesema.

3.Memerangi Kanser
-satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa,mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser serta membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan.
-mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

4.Memperbaiki Simptom Pendarahan
-kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah,lebam dikulit,pemulihan kecederaan yang lambat,kulit kering,ruam dan kulit kasar.
-membantu menguatkan gusi,gigi dan tulang.

5.Memperbaiki Insomnia
-membantu masalah tidur dan yang berkaitan mental seperti keresahan,stres.

Nah, banyakkan manfaat Vitamin C,jadi kita kena amal dan makan vitamin C seboleh-bolehnya setiap hari.
Tahukah anda,kita tidak seperti haiwan yang boleh menghasilkan vitamin C mereka sendiri kerana mereka makan tumbuh-tumbuhan serta buah-buahan sedangkan kita amatlah jarang jadi kita kena ambil juga vitamin C ni.
Sebab apa saya kata jarang bukannya kita dapat makan lepas tu kira jumlah makanan yang mengandungi vitamin C yang kita makan.Jadi ambil jalan mudah dan senang baik amal vitamin C ni kerana dalam satu tablet (500mg) sudah memadai untuk keperluan tubuh badan kita.
Jangan lupa makan vitamin C tau,nak vitamin C boleh cari saya..

Selain blog ni saya juga aktif dalam media social yang lain seperti ;
TikTok :Marynie.D

Boleh Klik linktree ni untuk follow sebab dalam ni saya dah letak semua link media social saya.Terima kasih ❤️


#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#shakleebau
#shakleekuching
#shakleesarawak


"sebarang pernyataan dalam penulisan tentang produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis,merawat,mengubati, atau mencegah sebarang penyakit.Ini adalah iklan produk supplemen."

No comments:

Post a Comment

Set Kurus Shaklee

Ramai yang ingin mendapatkan tubuh langsing sebagai menambahkan keyakinan diri namun masalahnya malas bersenam! Bukan sahaja kerana malas te...

Latest Entry